Toamna

 Toamna este anotimpul meu preferat. Și vă spun și de ce. 

Toamna începe școala, iar eu mereu perioada aceasta o asociez cu un nou început. Copiii de 3 ani încep grădinița. Este un moment care va fi mereu unul nou, grădinița. O nouă etapă din viața preșcolarilor. 

Clasa I, mai nou clasa 0. Încep anii de școală și pentru mulți, mulți ani, anii de școală ne definesc, anii de școală ne creează și ne vor ajuta pe noi, viitorii adulți. Facultatea toamna începe, este șansa fiecăruia de a stabili, de a creion omul care vrei sa devii.

În școală la fel credeam, an de an îmi spuneam ”Anul ăsta voi învăța mai mult, mă voi implica mai mult, voi fi mai prezentă la ore/la teme/la activitățile extrașcolare”. Nu-mi ieșea tot timpul (mai niciodată) dar eu îmi propuneam.

Toamna pentru mine vine ca un nou început. Tot toamna am devenit mamă. Am început o nouă etapă a vieții mele. Clar, că nu mi-am impus acest lucru, dar așa s-a întâmplat.

Sor'mea aia mică spune că toamna este cel mai urât anotimp, vine după vară când totul era frumos și liber și energie și soare. Toamna copacii rămân fără frunze, vine frigul, oameni zgribuliți pe stradă, multe haine pe noi.

Sor'mea aia mare ar zice ”Scoatem gecile fancy din șifonier, etalăm noile botine, noii pantaloni, noile pulovere” 

Mie fix momentul în care cad frunzele mi se pare minunat. Chiar ieri zbura una pe lângă mine și i-am urmărit dansul zâmbind frumos spre ea. 

Momentele care îmi plac toamna:

- când ieși la plimbare și îți iei un pulover în caz că se face rece

- pantofii colorați de ploaie

- toamna are sunetul ei, iar dimineața sună atât de frumos

- apariția gogoșarilor (cea mai delicioasă legumă)

- pregătirea murăturilor (nu fac eu an de an asta, dar iubesc procesul - cumpărăturile din piață, pregătirea borcanelor, pregătirea rafturilor/debaralelor)

- frigul de dimineata (asta nu stiu cum sa explic de ce imi place, dar imi place foarte mult)

- cand treci de la picioarele goale prin casa la sosetele flausate 

- cana de ciocolata calda (as fi zis ceai, dar nu ma dau in vant dupa ceaiuri)

- cand citesti o carte buna si tragi o patura peste tine

- diminetile si linistea lor, doar vantul care se baga pe sub haine

- sunetul copacilor 

- florile de toamna

- culorile toamnei

- zacusca proaspata :D

Chiar și cu mai multe haine pe noi, oamenii încă se bucură de zilele călduroase, de toamnă.

Sunt și cei care suferă după soarele dogoritor din vară, dar eu cred că zilele călduroase de toamnă sunt mai plăcute, mai respirabile.

Iar după cum a fost toamna în ultimii ani, putem spune că a fost ca o vară târzie înaintea iernilor reci.

Chiar si acum cand scriu, cu geamul deschis, nu-mi trebuie muzica, nu-mi trebuie nimic, doar sa ascult sunetul toamnei, sunetul vantului, sunetul copacilor...

Bine ai venit, Toamna mea draga! 


O fotografie dintr-o zi de toamna din 2015!!!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

4 ani de casnicie!!!

EL ❤️

De ce facem copii?